تاریخچه شرکت فابر کاستل

فابر کاستل، در سال 1761 توسط کابینه ساز کاسپر فابر (1730-1784 ) تاسیس شده است،
تاریخچه شرکت فابر کاستل

کسب و کار فابر-کاستل از نیمه سده ۱۹ رونق گرفت. در دوران ریاست لوتار فون فابر نسل چهارم فابرها که مداد شش‌ضلعی را ساخت و با مارک A. W. Faber نخستین علامت تجارتی را برای یک مداد به ثبت رساند. مدادهای ای‌دبلیو در ۱۸۴۳ وارد بازار آمریکا نیز شدند. نخستین شعبه خارجی فابرکاسل در ۱۸۴۹ در نیویورک، آمریکا تأسیس شد و به دنبال آن لندن و پاریس (دهه ۵۰)، وین و سن پترزبورگ (دهه ۷۰) گشایش یافتند.

اما در اواخر قرن، پس از مرگ دو پسر کوچک ویلهلم فون فابر فرزند بزرگ و جانشین لوتار نیز در ۱۸۹۳ از دنیا رفت و لوتار تا مرگش در ۱۸۹۶ به تنهایی از کارخانه سرپرستی می‌کرد. بیوه او که مالک کارخانه بود، سال‌های پایانی قرن را به اداره آن پرداخت. در ۱۸۹۸ دختر بزرگ ویلهلم اوتیلی فون فابر با کنت آلکساندر زو کاستل رودنهاوزن ازدواج کرد. به موجب وصیت لوتار، فرزندان خانواده نبایست نام فابر را از نام خانوادگی خود جدا کنند. بدین ترتیب خانواده جدیدی با نام فابر کاسل پدیدار شد. همچنان‌که نام شرکت نیز به فابر کاسل تغییر کرد و الکساندر فون گراف فابر کاستل آن را تا ۱۹۲۸ اداره می‌کرد.

رولند فرزند او به ریاست کارخانه رسید و در ابتدای دهه ۳۰ در کارخانه‌ای در سائو کارلوس برزیل شریک شد، در دهه ۶۰ در لیما و استرالیا کارخانه‌های دیگر فابر کاستل تأسیس می‌شدند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)