مزیت خرید اینترنتی

خرید اینترنتی چه مزیتی به خرید سنتی دارد ؟
مزیت خرید اینترنتی

شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید یک کالای خاصی را تهیه کنیدبرای این کار دو مورد پیش روی شماست یک خرید حضوری دوم خرید آنلاین .

هر یک از این موارد برای خودنقاط قوت و نقاط ضعفی دارند که در این مقاله به آن میپردازیم .

نقطه قوت خرید حضوری 

در خرید حضوری شما باید به فروشگاه مراجعه کنید و بصورت حضوری اقدام به خرید کالای مورد نظر خود بنمایید در این خرید مزیت اینکه شما کالای مورد نظر را حضوری ببینید یک امتیاز ویژه ای دارد می توانید کالاهای مشابه را هم ببینید و یک را انتخاب کنید در این خرید لمس محصول ، دیدن خود محصول می تواند در انتخاب شما تاثیر بگذارد .

نقاط ضعف خرید حضوری 

یکی از نقاط ضعف خرید حضوری رفتن تا فروشگاه می باشد که در این مورد باید ترافیک را در نظر بگیرید امکان دارد برای خرید از یک سمت شهر به سمت دیگر رفته و کلی هزینه کنید و وقت بسیاری را از دست بدهید . دومین مورد این است که ممکن است با فروشنده بی حوصله ای برخورد کنید که حتی حاضر نیست جواب سوال های شما را بدهد کنجکاوری شما زیاد است ولی فروشنده حال و حوصله شما را با آن همه سوال ندارد بنابر این ممکن است وقت و هزینه زیادی گذاشته باشید و در آخر هم خرید نکنید . سومین مورد این است که ممکن است به فروشگاه مراجعه کنید و کالای مورد نظر را در آپشن های مختلف ببینید و ندانید که کدام مورد برای شما مناسب است فروشنده هم پاسخ دستی به شما ندهد در این حالت هم باز ممکن است که خرید موفقی نداشته باشید .

نقاط قوت خرید آنلاین 

در این خرید شما با گزینه های زیادی مواجه هستید سایتهای مختلف و فروشگاههای آنلاین زیادی را میتوانید مشاهده کنید مقایسه کنید و خرید کنید ، اگر محصولی را در نظر دارید میتوانید از فروشگاه های دیگر استعلام گرفته و ویژگی های مختلف آنرا بررسی نمایید و ممکن است فروشگاه هایی را پیدا کنید که بعد از خرید بصورت رایگان محصول مورد نظر شما را تحویل دهند و ایجا شما هم در وقت و هم در هزینه صرفه جویی کرده اید .

نقطه ضعف خرید آنلاین 

یک از نقاط ضعف خرید آنلاین ارسال محصولات در بازه زمانی زیاد می باشد و امکان دارد که کالای خریداری شده پس از 3 تا 5 روز کاری به دست شما برسد البته باز به نوع فروشگاهی که خرید را انجام داده اید برمیگرد که در چه زمانی ارسال انجام شود . از دیگر موارد میتوان به ارسال جنس با شکل ، رنگ و شمایلی متفاوت از محصول انتخابی شماو یا با برندی دیگر باشد که آنهم بخاطر بروز نبودن محصول در فروشگاه یا عدم اطلاعات درست در باره کالای مورد نظر و به روز نبودن سایت می باشد .

به هر حال بخواهیم جمع بندی کنیم خرید آنلاین اگر از سایت و فروشگاه معتبر باشد خیلی بهتر از خرید حضوری می باشد اما باز این هم سلیقه ایست و هر فردی میتواند سلیقه ای رفتار کند .

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)