نقش فروشگاه های مجازی در پاکیزگی هوا
امروزه آلودگی هوا در برخی از کشور ها مانند کشور خودمان ایران مشکلی جدی محسوب می شود، ترافیک یکی از معضلات در آلودگی هوا در کلان شهر ما می باشد آمارها نشان میدهد که در روزهای تشدید آلودگی هوای تهران، شمار بیماران تنفسی «تا ۶۰ درصد» افزایش مییابد. بیشترین عامل مرتبط با تشدید بیماریهای سیستم قلبی، عروقی و ریوی، افزایش آلایندههای دیاکسید گوگرد، ذرات معلق و منواکسید کربن است، بهطوریکه «آلودگی هوا در تهران بهطور متوسط موجب کاهش ۵ سال از عمر تهرانیها شدهاست، فرض کنید قصد خرید دارید و میخواهید از منزلتان برای خرید با اتومبیل شخصی به بازار و یا فرشگاه مراجعه کنید باید مسافتی را تا فروشگاه طی کنید و بعد به دنبال جای پارک بگردید و بعد از پارک اتومبیل به فروشگاه رفته و زمانی را برای خرید صرف کنید بعد از خرید با اتومبیل به منزل مراجعه کنید مشاهده می کنید که باید دو کورس سفر در شهر داشته باید یک خرید آن هم با صرف وقت و هزینه زیاد! راه حل چسیت ؟ امروزه خریدهای اینترنتی در کشورهای توسعه یافته 15 درصد بار ترافیک را کم می کند و سهم فروشگاه های اینترنتی در کاهش آلودگی هوا را به رقم 15 درصدی می رساند در کشور ما هم در چند سال اخیر پیشرفت های زیادی در زمینه فروش اینترنتی صورت گرفته که پیشبینی می شود که در سالهای آینده هم سهم بیشتری در کاهش سفر های درون شهری ایفا کند .