فرمیکا چیست؟

فرميكا با اسم اختصاري HPL كه مخفف High Pressus Laminate مي باشد. كه يك كلمه اسپانيايي و معرف ورقه اي است مركب از چندين لايه ساخته شده از الياف مثل كاغذ، آغشته به رزين هاي عمل كننده درگرما كه تحت تاثير حرارت و فشار 5 مگا پاسكال به هم چسبيده باشند.
فرمیکا چیست؟

فرميكا با اسم اختصاري HPL كه مخفف High Pressus Laminate مي باشد. كه يك كلمه اسپانيايي و معرف ورقه اي است مركب از چندين لايه ساخته شده از الياف مثل كاغذ، آغشته به رزين هاي عمل كننده درگرما كه تحت تاثير حرارت و فشار 5 مگا پاسكال به هم چسبيده باشند. يك يا در سطح فرميكايي مي تواند از ورقه هاي رنگي يا تزئيني آغشته به رزين ملامين پوشيده شود. در ايران به توليد ورقه هاي فرميكاي ضد حرارت و رطوبت پرداخته مي شود و در حال حاضر از كشورهايي نظير هند،  تركيه و سوريه و ... نيز وارد مي شود. مواد اوليه معمولي جهت ساخت فرميكا يا HPL عبارتند از كاغذ كرافتك،  كاغذ دكوراتيو، رزين فنليك و رزين ملامين.

خصوصيات روكش فرميكا:

1- مقاومت هاي رطوبتي، كه مقاوم در برابر آب و بخار و بدون ترك خوردگي و ورقه شدن هستند. 

2- مقاومت هاي حرارتي: داراي تحمل دماي خشك و شوك حرارتي تا دماي°180 سانتي گراد داري مقاومت در برابر حرارت سيگار بدون باقي ماندن اثر آن و تغييرات ابعادي در دماي بالا كمتر از 3% مي باشد.

3- ساير مقاومتها

به دليل استفاده از جسب رزين فنوليك در توليد فرميكا در مقابل جريان الكتريسيته مقاوم بوده و به دليل استفاده از چسب رزي ملامين در سطح لايه باعث مقاومت رويه در برابر اسيدهاي ضعيف مي باشد

بازخوردها
    ارسال نظر